dinsdag 14 september 2010

5 trend spot tips!

Tijdens ons onderzoek hebben wij op 5 dingen gelet.
Aller eerst hebben wij gekeken of het om de consument of producent gaat.
In ons geval was het de consument. Dan ga je opzoek naar de vraag.

Als 2de moet je weten waar je naar kijkt. Ga niet naar dingen vragen of opzoek die niet nuttig zijn voor jou onderzoek. Maar daarnaast moet je niet te nauw zicht hebben. Weet wat de mogelijkheden zijn en wat nutteloze informatie is.
Als je dat weet ga je opzoek naar de juiste locaties voor jou onderzoek. Voor ons was dat de Apple store. Daarnaast zijn we ook naar bepaalde gsm winkels geweest. Dit omdat niet veel mensen weten wat de term Augmented reality inhoud dus moesten we ons beperken tot mensen met kennis. En die vind je bij bedrijven die er mee te maken hebben. Omdat de verkopers geen ontwikkelaars zijn, hebben wij aangesproken en geïnterviewd als consument.

De informatie die je verzameld hebt tijdens het onderzoek ga je nu verwerken. Voor producenten betekent dit verwerken in een campagne of het ideeën opdoen voor nieuwe producten. Maar voor ons betekent dit simpelweg over na denken. Wat is nou nuttige informatie en wat niet? Hier ontstaan nieuwe ideeën van.

Als laatste maar misschien wel belangrijkste tip is, zorg dat je jou team kent. Wat kan wie? Wat kan wie niet? Als je dit weet kun je makkelijker taken verdelen en krijg je het beste resultaat.

Alles op een rijtje:
- Wat is de vraag? En bij wie ga je opzoek, producenten/consumenten?
- Weet wat je zoekt. En verdwaal niet in de informatie.
- Waar vind jij de juiste informatie?
- Filter de informatie die je opgedaan hebt en denk na over jouw informatie.
- Ken je mede teamleden.

Wij zijn er van overtuigd dat als je deze 5 punten gebruikt je een goed onderzoek kunt uitvoeren, en je de juiste informatie kunt verzamelen.

3 opmerkingen: